• gimn.jpg

62-700 Turek ul. Słodków 21

tel. 63 2207632

fax. 63 2784533

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

W dniach 25-26 maja 2017 uczniowie klas V i VI wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Ojcowa i Krakowa.

Pierwszego dnia zaplanowany był Ojcowski Park Narodowy gdzie z przewodnikiem zwiedziliśmy Grotę Łokietka- największą spośród wszystkich znanych na terenie Parku jaskiń  położonej na ok. 125 m nad dnem Doliny Sąspowskiej. Jej długość wynosi 320 m i składa się z kilku korytarzy i dwóch dużych sal: Rycerskiej i Sypialni oraz dwóch mniejszych. Następnie przeszliśmy do Zamku, z którego  do dziś pozostały tylko malownicze ruiny, na które składają się resztki murów obronnych i części mieszkalnych, wieża i brama wjazdowa. Z ruin zamku mogliśmy obejrzeć ładną panoramę Doliny Prądnika. Po obiadokolacji wybraliśmy się na spacer po rynku w Krakowie.

Na drugi dzień zobaczyliśmy i dowiedzieliśmy się od przewodnika dużo ciekawych informacji na temat: Smoka Wawelskiego, Wzgórza Wawelskiego, Katedry Wawelskiej, Okna papieskiego, Dzielnicy Uniwersyteckiej-Collegium Maius  oraz Ryneku Główngo w tym Sukiennic i Kościoła Mariackiego.

Na koniec wycieczki udaliśmy się z wizytą do Wiosek Świata gdzie zwiedzanie połączone z było z warsztatami. Zobaczyliśmy imitację sześciu osad z różnych części świata takich jak: tradycyjną ghańską wioskę, peruwiańską chatę, indiańskie tipi, arktyczne igloo, mongolską jurtę oraz papuaski dom na palach. Dzięki fotografiom i różnego rodzaju eksponatom pochodzącym z odległych zakątków świata, a także możliwości spotkania ludzi, którzy pracowali w tych miejscach, mogliśmy w sposób namacalny doświadczyć tamtejszej kultury i tradycji. Była to okazja, by poczuć odmienną rzeczywistość, kształtując w sobie postawę empatii i chęć współpracy.